2018. július 13., péntek

Jo Nesbo: Macbeth

"A fiatal és tehetséges nyomozó a város bűnbandájának felszámolására teszi fel életét, ám amikor sikerei nyomán magasabb pozícióba kerül, őt is megkísérti a hatalom csábítása. A hatalom megszerzése érdekében szörnyű gyilkosságok sora, és ezzel párhuzamosan egy szövevényes nyomozás veszi kezdetét.

A krimi és a thriller műfaji határán egyensúlyozó műben a hatalmi harc a végsőkig éleződik és feszül, és fokozatosan borít el mindent a végzetes paranoia.
A Macbeth című krimit Shakespeare tragédiája ihlette. Nesbo szemében a darab a hatalomért vívott harc thrillere, melynek színhelye komor, viharos, noir-szerű táj - ezt a sötét helyet bravúrosan jelenít meg regényében a szerző."

Az tökéletesen egyértelmű volt, hogy Nesbo új könyvét meg fogom venni és nagyon lelkes leszek, mert az enyém, de abban a beteges rajongásom ellenére közel sem voltam biztos, hogy szeretni is fogom. Miért? Mert idegenkedek mindentől, ami nem Harry Hole.  Egyszerű, ugye?

Ami nem volt egyszerű, az a könyv és a vele való kapcsolatom. A világ, a karakterek, a dráma, ami ihlette, az őrület, ami az egészet belengi. Az egyik oldalon a földhöz szerettem volna csapni, a következő oldalnál viszont beszippantott. Azt hiszem ez főleg Macbeth karakterének köszönhető. Miatta szerettem az elején  a könyvet nagyon, utáltam sokáig és találtam hozzá vissza a legvégén. Kerek volt, azt meg kell hagyni.

Ami nagyon tetszett, az Nesbo jól megszokott stílusa. Elfogult vagyok, de imádom. Ahogy ír, ahogy csavarja a történetet, ahogy még az utolsó fejezetben odacsap egy picit. Zseniális Sin City Nesbo szemüvegén át.

(Hiányzol, Harry Hole, térj még vissza kérlek.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

AWS